Andreas Kjærgaard kører nye veje med dækcenter

 

Per Damgaard Mortensen (t.v.) bliver daglig leder i Andreas Kjærgaards nye First Stop dækcenter i Sædding – og dækkene får nok også lidt mere mønster end de her racersutter.

IVÆRKSÆTTERI – Den ene af brødrene bag Hjerting Laks kører nu helt nye veje efter fusionen og flytningen af det gamle familiefirma til Esbjerg Havn.

Andreas Kjærgaard har – ligesom sin bror Christoph – altid haft et blødt punkt for biler, så nu etablerer han sit eget First Stop dækcenter i Sædding. Her har han købt en ejendom på Håndværkervej 42, hvor planen er at åbne i starten af november.

”Jeg har jo spekuleret over, hvad jeg skulle efter laksen, og så kendte jeg lidt til First Stop-kæden, som tidligere har været hovedsponsor i Special Saloon-klassen,” siger Andreas Kjærgaard med henvisning til den klasse for racerbiler, hvor han selv slår sine folder i fritiden.

”Jeg kender også et par stykker, der har et First Stop-center, så jeg synes, det lå lige til højrebenet.”

Per Damgaard Mortensen fra Sønderris er ansat som daglig leder, og han kommer med 35 års erfaring fra dækbranchen som uddannet vulkanisør og selvlært mekaniker. Han er selv en ’biltosse’, der også har kørt lidt ræs.

”Vi regner med at få nogle større firmaer ind som kunder og deres ansatte plus selvfølgelig masser af private kunder. Og de kan regne med rigtig god service – det er dét, vi skal leve af,” siger Per Damgaard Mortensen.

Det nye First Stop center får selvfølgelig også dækhotel til opbevaring af hjul, og man kan få ordnet alt i sliddele som f.eks. bremser, lydpotter og batterier foruden diverse arbejde på bilen.

”Det bliver jo ikke et egentligt autoværksted, men stort set alt mekanisk kan vi klare – det er kun karosseriarbejde, vi ikke arbejder med,” oplyser Andreas Kjærgaard.

I starten vil han også selv være i centret, og på længere sigt er det planen at ansætte en mand eller to mere.

 

Per Damgaard Mortensen (t.v.) bliver daglig leder i Andreas Kjærgaards nye First Stop dækcenter i Sædding – og dækkene får nok også lidt mere mønster end de her racersutter.

 

Relaterede artikler

Top